lördag 18 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - Tredje deltävlingen - inför

Mina tankar om kvällens tävling... har inte hört låtarna i förväg den här gången heller.



Youngblood – "Youngblood"  
Åh hjälp mig nu! En grupp med fem handplockade pojkar. Vem har plockat dem? FREDRIK KEMPE!!! NEEEEEEJ! Jag undrar hur han har valt dem? Iiih! Jag har ju en historia som pojkbandsfantiker men jag vet inte riktigt. Vi får se!

Maria BenHajji – "I mina drömmar" 
En webbjoker-vinnare. Säkert trist. Eller inte... för en del gamla körtjejer går det ju bra (som Sonja Aldén och Sarah Dawn Finer) men för andra slocknar stjärnan snabbt.

Mattias Andréasson – "Förlåt mig" 
För smörigt skulle jag tro att det blir. Han är den mest osynliga i EMD. Har han det som krävs för att ta över hela scenen och gå igenom rutan? Kan han verkligen sjunga själv så att det berör eller är han bara en snygg tillgång till de andra killarna?

Love Generation – "Just A Little Bit"
En sådan där grupp som är ihopsatt vars medlemmar inte riktigt går ihop från början. De var fem från början men bara fyra var med i Melodifestivalen 2011. I år är de bara tre och då är en av de tre helt ny. RedOne och Peter Swartling ligger bakom så det borde vara en popdänga. Frågan är om det är rätt tjejer som har färsvunnit. Kommer ihåg att det inte var någon skönsång de bjöd på förra året.

Carolina Wallin Pérez – "Sanningen" 
Som ni vet har jag personligen lite svårt för svensksjungande tjejer så jag kommer troligtvis inte att gilla det här.

Andreas Johnson – "Lovelight" 
Han försöker och försöker och hamnar ofta rätt bra men... igen? verkligen? Tycker att låtarna blir sämre och sämre för varje gång han är med men vem vet. I år kanske är hans år?

Molly Sandén – "Why Am I Crying"
Molly goes Sanna Nielsen. Hon kan säkert sjunga men det brukar vara för sockersött för mig. Jag gillade int Sanna Nielsen innan hon gjorde Empty Room. Blir Molly lika bra på engelska? Det återstår att se. Snygg har hon ju blivit. Jag spår att hon inte kommer att ha klänning och att håret kommer att vara utsläppt för bäst effekt, eller? Och så kommer sista refrängen att bli sådär överschlageraktig? We'll see!

Björn Ranelid feat. Sara Li – "Mirakel"
Ännu en som jag inte tycker hör hemma här. Men det är ju lite grejen i år väl? Den konstiga blandningen av bidrag, eller? Räckte det inte med Flinck? Vad är det med dig Björkman?


Den här gången har jag ingen aning om vad jag ska gissa... Jag känner ingenting spontant som jag brukar. Det kan gå hur som helst. Men jag gör väl en gissning på frihand :P Molly Sandén, Andreas Johnson och Love Generation (för att jag hoppas att de kommer att vara bättre och för att jag gillar RedOne).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar