måndag 27 februari 2012

Betyget

Ja det blev ett G så nu behöver jag inte göra om examinationen. Så skönt! Men det första mitt dumma huvud tänker är "oj, jag kanske skulle ha pluggat hårdare så jag kunde ha fått högre betyg". Hur dum får man bli?

Det är klart att jag kunde ha fått högre betyg men till vilket pris? Det handlar inte om att jag inte skulle kunna, det handlar om vad det är värt. Och i det här fallet är det godkänt jag behöver för att få in kurserna som sammanlagt gör min gymnasiekompetens likvärdig med en som gick sam-ekonom.

Man måste disponera sin tid som man vill och med heltidsjobb, heltidsstudier, hus, barn, träning och allt annat man vill hinna med så blir allting lite halvdant gjort :( två kurser kvar. Vi får väl se om jag orkar mig igenom dem eller pausar igen. Allt är möjligt. Blir det för jobbigt så är det ju bättre att pausa än att trilla in i den där väggen igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar