onsdag 15 februari 2012

Hur tänkte jag nu? Företagsekonomi B!

Förra året så läste jag ju vid sidan av igen - bara gymnasiekurser då men ändå. Jag kom igenom Företagsekonomi A och Administration innan jag var tvungen att avbryta för att det blev för mycket. Att göra massor av saker på samma gång fungerar inte hur länge som helst...

Och nu då? Ja nu kom jag ju på förra veckan att det är dags att börja läsa igen så att jag förhoppningsvis hinner med de tre kvarvarande kurserna innan jag får gå hem från jobbet i maj. Så jag ska nu läsa en gymnasiekurs per månad - och att det är Företagsekonomi B, Redovisning och beskattning och Kalkylering? Var det något jag tänkte på? Nej inte direkt! Lite övermäktigt känns det just nu.

Jag har precis en vecka på mig nu att läsa in hela FEB-kursen så att jag ska kunna klara en mntlig examination. Ja det var ju trevligt. Det är en stor kurs. Hoppas att kunna läsa på lite begrepp och så och förhoppningsvis få ett godkänt direkt - annars är det ju bara att göra om examinationen :P

Men hur ska jag hinna? Jag ska jobba/ta hand om Anton/träna/sköta saker hemma/sova/äta samtidigt som att jag ska försöka få in grejer. Det är ett kapitel om dagen som ska in i huvudet. Varför är jag så dum? Kunde jag inte ha väntat och läst i någon månad när jag är arbetslös istället? Stupid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar