söndag 26 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - Fjärde deltävlingen - eftersnack

Åh vad det var roligt att titta på delfinalen igår :) hälften av det roliga var nog att titta med de jag tittade med :)

Vidare direkt till final gick Lisa Miskovsky och Danny... Första lyssningen tyckte jag faktiskt inte att Lisas låt var så klockren men den växer med varje lyssning. Danny sjöng riktigt surt första gången han körde låten och det var ju trist - men han hade energi nog och framför allt glädje nog att få fram sin låt ändå. Och säga vad ni vill men jag ääälskar låten! Trodde inte att jag skulle göra det eftersom jag inte gillade förra årets låt direkt men den här kommer att gå på repeat här hemma.

Till Andra Chansen gick Dynazty och Lotta och Christer. Dynazty = Jippie! Lotta och Christer = NEEEEEJ! Alltså hör ni inte hur skitusel engelska, framför allt Lotta, använder? Det gör ont i mig. Och låten - och anspelningen på den gamla kärlekshistorien? Tillåt mig att spy!

Perelli slogs ur - inte så konstigt kanske? Hon ser ut som ett ufo - men sjunga kan hon ju. Klänningen var lite halvkonstig och kanske var det just allt det påkostade som gjorde att hon tappade en del röster? eller?

Hanna Lindblads "Goosebumps" går redan på repeat här. Skitbra låt ju för sin genre. Det hörs verkligen att det är Linda Sundblad som har skrivit den. Undrar varför hon inte ville framföra den själv.

Mer då? Ja det grekiska bidraget var som sagt utfyllnad och Axel "Hellström"-light var ingen höjdare i min bok.

Bäst? Ja det är Sarah Dawn Finer och Gina Dirawi :) utan tvekan. Och Gina har så bra timing :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar