onsdag 29 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - Andra Chansen - inför

Årets regler gör att det inte går att gissa ordentligt i förväg hur det kommer att gå. Vilka som kommer att duellera kommer att lottas fram under sändningen. Som vanligt avskyr jag duellerna. Varför inte göra som en vanlig delfinal? Irriterande att de två bästa bidragen kan komma att ställas mot varandra och göra så att sämre bidrag får vara med i finalen. Stupid!

Kvällens tävlande blir:


"Jag reser mig igen" – Thorsten Flinck och Revolutionsorkestern
Själv tycker jag att det räcker med en gammal stofil i finalen och det har vi redan i Ranelid, eller?

"Sean den förste Banan" – Sean Banan
Inga kommentarer

"Stormande hav" – Timoteij
Shampo-reklam. Säger inte mig någonting

"Baby Doll" – Top Cats
Ok för genren men ingen klockren låt

"Lovelight" – Andreas Johnson
Gissa om han blir ledsen om han inte går till final. En chans har han.


"Youngblood" – Youngblood
Falsksjunging! Inte mer sådant tack!

"Land of Broken Dreams" – Dynazty
Hoppas!

"Don't Let Me Down" – Lotta Engberg och Christer Sjögren
Kräkvarning. De har gjort sitt - för sig och tillsammans. Och hör ni inte hur hemsk engelska de använder sig av. Vill vi att resten av Europa ska skratta så som vi skrattar åt en del av de östliga deltagarna som kommer och sjunger på "Hollywood-rysk"-engelska?

Hm... vad tror vi om det?

Shit vad illa det här är!

Jag tror (men vill inte) att Lotta Engberg och Christer Sjögren kommer att ta en plats i finalen. Sedan hoppas jag ju på Dynazty eftersom jag gillar dem men låten är inte lika klockren som exempelvis 1000 miles var.

Jag känner lite att det inte spelar någon roll egentligen för den troliga topp tre i själva finalen som det känns nu kommer att vara:

Loreen
Danny
Lisa

Sedan finns det ju några underdogs som också skulle kunna klättra uppåt i form av bland annat Dead By April. Men snälla, låt inte Ranelid hamna högt!

Och här tycker jag att Loreen ska vinna eftersom hon klarar av sitt framträdande ordentligt. Jag gillar Dannys låt och själva numret men han sjunger ju sååå surt och sursjungare har inget i Eurovision att göra... eh, jag tar tillbaka det där. Förra årets vinnare från Azerbaijan sjöng riktigt illa men vann ändå på en bra låt. Ja, det blir intressant. Varför inte hoppa över Andra Chansen och gå direkt till GLOBEN!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar