lördag 11 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - Andra deltävlingen - inför

Ja och så är det dags att gå igenom kvällens bidragande artister. Har inte hört någonting av låtarna innan den här gången heller så allt kan förändras ikväll när man får se och höra på riktigt.




Ulrik Munther – "Soldiers" 
Förhandstippad vinnare ikväll. Jag vet inte. Jag brukar inte bli så imponerad av barnstjärnor i vanliga fall. Visst han har gjort en bra version av Gagas låt på youtube men i övrigt? Sjunger pop och låter som en tjej... hur ska det gå när han kommer i målbrottet? Men han är säkert populär hos småtjejerna, eller?

Top Cats – "Baby Doll" 
Historien säger att rockabillyband inte går till final och jag tror inte att de gör det den här gången heller. Vi får väl se.

Sonja Aldén – "I din himmel" 
Jag tycker personligen att Sonjas låtar brukar vara lite för mycket och med rykten om vindmaskin och låtens höjning på slutet så kommer jag nog att tycka det den här gången också. För jag antar att det är en typisk Sonja-ballad.

Andreas Lundstedt – "Aldrig aldrig" 
Andreas Lundstedt på svenska? Men han ska ja sjunga disco med Alcazar... jag tror att det kommer att bli svårt för mig att tycka om det. Kommer nog att kännas lite för musikal? Intressant? Neeeeej!


Timoteij – "Stormande hav" 
Jag tror att de kommer att göra en "The Moniker". Tro att de kommer vidare på tidigare meriter men inte riktigt ha en lika medryckande låt som sist och falla pladask. Men vad vet jag. Har ju inte ens hört låten än som sagt. De får inte min röst!

David Lindgren – "Shout It Out" 
Vet inte vem det är och vet inte vilken typ av musik han ska framföra så här har jag inte mycket att säga. Men enligt svts udersökningar på plats på genrepet så kommer han skrälla sig till final. Det är intressant!

Mimi Oh – "Det går för långsamt" 
Nej och åter nej. Funkar inte i min värld.

Thomas Di Leva – "Ge aldrig upp" 
Hm... ja ni. Han kan ju inte sjunga men han har karaktär och det är ju intressant.

Inte lika starkt startfält som förra veckan... mycket "vanligt" med så det blir inte lika roligt. Jag vet inte vilka jag tror kommer att komma till Globen ens :P Men jag antar att Ulrik och Sonja kommer att vara med där i toppen i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar