lördag 25 februari 2012

Melodifestivalen 2012 - Fjärde deltävlingen - inför

Ikväll går sista ordinarie deltävlingen i årets Melodifestival och den kommer att bli mycket, mycket roligare att se än förra veckans pladask. Hoppas jag!

Som vanligt lyssnar jag inte på bidragen i förväg utan gissar enbart på sådant jag tror om det jag vet hittills om artisterna.



Kvällens bidrag och mina kommentarer kommer här:

Charlotte Perrelli – "The Girl" 
Jag är inte hennes främsta fan men hon brukar ju komma med discoschlager och det går ju hem i Sverige. Hon har ju trots allt vunnit Eurovision en gång och varit med två gånger. Kempe skriver låten - precis som förra gången hon var med. Jag kommer tycka att hon ser ut som ett ufo och redan har gjort sitt i tävlingen men de som röstar kommer antagligen att ta henne vidare.

OPA! "Allting blir bra igen" 
Någonting underligt med grekiska undertoner? Jag kommer inte att gilla det. Utfyllnad!

Dynazty – "Land of Broken Dreams"
Om ni visste vad jag hoppas på Dynazty. De gjorde en så bra tolkning av Bergendahls lår när de var mellanakt. De kör ju min favoritgenre dessutom :) Det handlar nog mycket om hur tillgänglig deras låt är. Hoppas, hoppas!
 
Lotta Engberg och Christer Sjögren – "Don't Let Me Down" 
Självklart har den här duetten fått massa extra publicitet eftersom det är sååå häftigt att de sjunger en sån här låt i och med otrohetsaffären för xxxxxxx år sen. Men på riktigt? De flesta vet väl att jag INTE TÅL den otäcka Christer Sjögren så jag hoppas av hela min själ att de inte klarar sig genom deltävlingen. Blä!

Hanna Lindblad – "Goosebumps" 
Hitiils har Lindblads nummer varit shownummer och inget mer. Blir det samma i år? 

Axel Algmark – "Kyss mig" 
Svenska låtar = inte min grej. Kommer inte att tycka att den ska gå vidare om jag känner mig själv rätt. 

Lisa Miskovsky – "Why Start A Fire" 
Jag gillar henne. Singer/songwriter med känsla :) sådär som jag hade velat vara om jag inte hade saknat vissa delar som personlighet, mer talang, mod, utseende och några fler viktiga delar som en artist behöver ha. Jag gillart!.

Danny Saucedo – "Amazing"
Om man ska tro skriverier och förhandstippning så kommer Danny att vinna ikväll och det är ju inte helt omöjligt att det blir så. Han säger själv att låten ska vara mer tillgänglig än förra årets låt. Det hoppas jag på. Han är duktig och han har en fanbase som säkerligen kan rösta ordentligt. Jag tror på tidningarna den här gången och också att han kommer att bli en av de som slåss mot Loreen om förstaplatsen till Eurovision. 

Så - den här gången är det klart mycket lättare att gissa. Mina fyra som går till andra chansen och final utan inbördes ordning är Danny, Perelli, Miskovsky och Dynazty. (men Sjögren och Engberg kommer säkert att ta en av platserna trots mina kvidande protester). 

Roligt som tusan att titta ikväll kommer det att bli med tanke på att Danny kommer att ha en viss fanbase där vi är. Han var ju trots allt coach till Sofia i True Talent och hon kommer att vara med ikväll :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar