lördag 2 juni 2012

London - Onsdag - Sea Life

Näst på tur på onsdagen var Sea Life där det finns en massa fiskar och andra vattendjur.

Det startade bra... så fort vi kom till den första korridoren som leder in till själva utställningen (eller vad man nu kallar det) så möttes vi av en gång över en av tankarna där det simmade fiskar, bland annat hajar. Ni som känner Sofia vet att hon tycker att det är lite läskigt att gå över vatten ibland kanske? Hur som helst så lät hon för varje steg hon tog eftersom hon var rädd för att glaset skulle gå sönder :) De som gick före oss stannade och skrattade lite åt henne.

Vidare tittade vi på en massa stackars fiskar och sköldpaddor och andra vattendjur.








Ganska nära slutet så hittade vi toaletter vilka vi besökte innan vi fortsatte nerför en rulltrappa. Väl uppe rotade jag i väskan efter min telefon och hittade den inte. Tänk paniken! Jag vände och försökte ta rulltrappan från fel håll men blev stoppad av en vakt. Jag förklarade för honom att jag trodde att jag glömt min telefon på toaletten varpå han tog befälet och näst intill sprang med oss genom personaldörrar och konstiga vägar så att vi kom tillbaka till toaletterna. Väl därinne upptäckte jag till min lättnad (och fasa) att telefonen inte var där utan hade fastnat i kartan i min väska!!! Sofia gav mig order om att inte tala om det för vakten så jag visade glatt upp telefonen när vi kom ut från toaletten så att han trodde att vi hittat den där. PINSAMT!!! Vi hade ganska roligt åt incidenten den dagen kan jag lova. Dessutom hade jag gnällt på Sofia för att hon var så omständig och letade efter grejer hela tiden och så går jag och gör en sådan där grej. Hahaha! Roligt!

Resten av besökte gick utan några större missöden men när vi gick ut så gick jag före. Plötsligt hör jag hur Sofia börjar nästa skrika... "En zombie. Nej, han följer efter mig" varpå hon kommer springandes med en mörkhyad zombie efter sig :) sååå roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar