lördag 2 juni 2012

London - Onsdag - Madame Tussauds

Jag bara älskar Madame Tussauds och jag tror att Sofia också tyckte att det var riktigt roligt (även om hon kanske inte visste vilka alla var riktigt - skådespelare är inte riktigt hennes grej).

Värt att nämna är kanske att Robert Pattinson och Taylor Lautner finns där nu... men tror ni inte att det stod en jäkla kille med kamera där, eller? De har så att man ska kunna ta professionella kort på sig själv och kändisarna men ni känner ju mig... ALDRIG att jag går och ställer mig där. För pinsamt! Men efter något varv i rummet så insåg jag att jag skulle ångra mig något gruvligt om jag inte skulle ta kort med dem när jag ändå var där så jag tog tag i mig själv och gick dit och ställde mig ändå. Både killen och Sofia tog några kort :) Kortet som han tog blev skitdåligt så jag köpte det inte men de som Sofia tog var bättre. Jag tackar min lyckliga stjärna att pojkarna är ganska långa :) annars hade jag sett ut som en jätte - som jag gör bredvid Christina Aguilera :P


Näst på tur var SCREAM som är en promenad genom en mörk labyrint där människor ska bli skrämda av utklädda och målade människor. Fy fasen vad trist det var. Vi fick en fransk skolklass runt oss och de "tuffa" pojkarna som gick framför oss ställde sig och väntade vid varje sväng och vågade inte röra sig fastän att ingenting hände. Jag blev bara irriterad på allt och alla som skrek och hade sig medan Sofia skrek, var rädd och gömde sig bakom mig med ansiktet i min tröja. Hahaha! Tydligen blir jag inte rädd av skådespelande monster. Har så mycket annat i livet som jag är rädd för så det var väl tur det.

Sista attraktionen är Marvel Superheroes 4D som är som det låter. En liten film med superhjältar i 4D. Med 3D-glasögon och specialstolar fick vi se hur Hulken, Iron Man, Spiderman och några andra slåss mot en robot i London. Hur häftigt som helst. Bäst är det när Hulken nyser och det sprutar vatten på en :) en rolig upplevelse.

Så... besöket var mycket lyckat men jag hade velat ha haft med mig min kamera så att vi hade fått lite fler och lite bättre bilder.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar