fredag 1 juni 2012

Lite trädgårdspyssel!

Har trotsat det onda huvudet idag (vilket har gett lite extra huvudvärk nu känner jag) och pysslat lite i trädgården.

Ärtor och morötter är planterade i mina fina pallkragar :) två är kvar att greja med.


Förra veckan byggde jag färdigt min nya rabatt förresten. Tokigt att anlägga en ny när vi har tagit bort så många men jag ville ha ett eget litet projekt. Jag har grävt den och stoppat dit stenar och hällt på jord och planterat alldeles själv :P Fint va? Ja den kommer ju att bli finare när den växt till sig och så men ändå :)


Idag köpte jag fler blommor som jag har stoppat i krukor och lådor och placerat ut i trädgården. Det är ju roligt att pynta lite lagom ibland. Krukan på den första bilden fick jag av min kära mor förra året då jag hade lite panik för att jag inte hann med och inte hade någon ork att greja med blommor och sådant alls :) 





Och sist men inte minst. Den här fina blomman fick jag på Mors Dag :) Anton hade skrivit under kortet alldeles själv :P Plutten! Den får bo i cykeln på altanen :) Mys!


Nu blir det nog soffhäng tills det är dags att sova. Ha en bra fredag ni andra!

Och Grattis till Elinore <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar