söndag 10 juni 2012

Dagens fundering: We Are The Wieners!

Ni vet ju redan att jag är lite av en schlagernörd så det kommer väl inte som någon överraskning att jag har en del funderingar angående en del av låtarna ibland.

Idag handlar det om Vitrysslands bidrag till årets upplaga av Eurovision. Jag gillade låten redan första gången jag hörde den och tyckte att det var konstigt när den inte gick vidare till finalen men jag har kommit på varför...

Låten heter We are the winners men med lite knackigt engelskt uttal från ett östland så låter det istället som att han/de sjunger:


We are the wieners 

(vilket ju på svenska lite fritt översatt blir "Vi är snopparna"...) Har resten av Europa reagerat eller är det helt enkelt bara så att ingen annan gillade låten? Bra fråga va?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar