tisdag 24 april 2012

Zumba Ripped

Igår premiärtestade jag Zumba Ripped. Jag har ju inga riktiga toning sticks men jag tog mina en-kilos-hantlar istället. Funkar det med. Var lagom att starta med lätta vikter också när man inte vet hur övningarna ser ut - och så är jag inte så stark heller :P

Det som är så roligt med Zumba är att musiken och dansstegen emellan gör att det blir så mycket roligare än ett rent styrkepass. Har alltid haft svårt för sådana.

Första delen består av ganska vanliga övningar men med lite twist där man använder sig av hantlarna för att träna framför allt armar och axlar.

Under andra delen använder man sig av en stol för att få mer benträning av olika slag. Jag hann dock inte göra färdigt den eftersom jag har en son som vill klättra upp på stolen när jag reser mig så det gick liksom inte.

Rekommenderar Zumba Ripped till alla som är som mig och inte gillar styrketräning och vars främsta mål inte är att bygga muskler. Passet är roligt, har rolig musik och bra övningar. Jag är lite öm framför allt axlar och rygg idag. Imorgon lär det kännas ännu mer och då ska jag på en "riktig" Zumba-klass :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar