måndag 16 april 2012

Suckar lite! Livskris och panik!

Om man nu inte känner någon som kan fixa in en någonstans... var ska man då kunna hitta ett jobb om man bara får dörren slängd i ansiktet om att man inte är kvalificerad nog eller inte har erfarenhet av det man vill jobba som. Och hur fan ska man få någon erfarenhet om man inte får jobba? Dead end! Vad ska jag ta mig till egentligen? Köpa Triss-lotter för alla inkommande pengar? Skaffa typ tio barn så att jag får massa barnbidrag? Sälja huset och bo i en koja i skogen?

Jag är inte bra på att inte jobba - eller åtminstone ha någon slags meningsfull sysselsättning som genererar en lön som jag kan leva på. Typ... har gett upp många av ursprungsdrömmarna så nu vet jag liksom inte ens i vilken grop jag ska passa på att ramla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar