söndag 15 april 2012

Dags att säga upp Boxer?

Hm... den senaste månaden kanske vi har haft på digitalboxen med Boxer-kortet tre gånger eller något. Inte värt 234 kr i månaden - och då är det ju tur att vi inte har fler kanaler och betalar mer om man säger så :P

Det enda som är bra med det vi har är ju att vi har inspelningsbar box som gör att vi kan spela in och pausa... men det gör vi ju när vi tittar på det vi tittar på nu ändå... antingen dvd eller viaplay. Så hur ska man tänka?

Jag tänker så här:
Nu betalar vi alltså för Boxer Mix samt Viaplay som vi tittar på via blueray-spelaren. Viaplay använder vi nästan dagligen - jag följer serier och vi tittar på film.

Om jag då säger upp Boxer Mix och kompletterar bluerayen med TV4Play så kommer det att bli mycket lättare att titta på tv. Smart va? Och om man då ser till att det är enkelt att koppla datorn via hdmi så har man ju det som visas på SVT-kanalerna också. Om man kompletterar med Kanal5Play också så kommer vi att ha tillgång till allt det vi vill se. Det låter smartare och smartare för varje sekund.

Imorgon är det nog jag som ringer och säger upp abonnemanget. Skit att det ska var tre månaders uppsägningstid :( Det enda som skulle kunna få mig att behålla det är om de skänker mig en HD-inspelningsbar box - men så desperata är de nog inte för att få ha kvar en liten kund som mig :P








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar