fredag 13 april 2012

Grå film

Ja... vad menar jag med det? Jo, sådana där filmer som bara är - som aldrig riktigt blir bra utan känns alldeles för gråa och trista - typ som den riktiga världen. Jag gillar storslagna filmer där jag kan drömma mig bort och inte vardagsfilmer om vanliga grejer.

Jag såg en sådan idag under min pluggning - och det var tur det. De passar mer som bakgrundsfilm. Det är inte en film som fängslar så som riktigt bra filmer gör. Men vad vore världen utan lite grått ibland - då är det lättare att se svart och vitt när de väl kommer förbi :)

Dagens gråa film var:


Det verkar lite som att det är sådana här filmer som får bra recensioner av filmkritiker. Sådana där med mer dialog än handling. Hahaha! En annan sådan är The Romantics - jag fattar den inte alls men den är tyligen hyllad av vissa som "kan". Det är lite som Katie Holmes - hennes skådespeleri har jag aldrig förstått mig på. 

Eftersom jag är inne i ett filmsweep kommer det nog att fortsätta så. Ikväll hoppas jag att det kan bli Percy Jackson och Åskviggen. Lite åt Harry Potter-hållet, eller?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar