lördag 7 april 2012

The Hunger Games på bio!

Nu äntligen har jag varit iväg och sett The Hunger Games. Vi skulle ha varit iväg förra helgen men då var en del sjuka här.

Filmen var precis som jag ville att den skulle vara - den har med de viktiga detaljerna och den är fylld av äventyr, hemskheter, lite kärlek och en massa tankar. Rent spontant så tycker jag att Jennifer Lawrence gör en bra Katniss och att Katniss är precis lagom "omgjord" för att passa på film. Den brinnande klänningen är ursnygg och jag (som ju har läst boken) tycker verkligen att de visar hur och varför Katniss är som hon är och tänker som hon tänker. Men jag kan ju vara bokskadad också :P

Självklart hamnade vi framför några slangpratande, småkillar som skrattade åt hur folk dog, vilka vapen som var töntigast och åt hur huvudpersonernas miner var i viktiga scener. Dumma, dumma småglin! Varför kan de inte titta på filmen hemma om de ändå ska prata sig igenom den.

Roligast var det när vi i ett kritiskt ögonblick skvatt till - Dan som höll i popcornen lyckades få dem att flyga åt alla håll. Så jag gjorde mitt bästa för att inte börja gapskratta under tiden som Katniss och Peeta blev jagade genom skogen :P

Jag vill se nästa film NU!!! Så nu hoppas jag att fler av er går och tittar på den så att vi kan prata om den :) och läs böckerna också!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar