söndag 22 april 2012

Ullared-resan!

Ja igår smällde det :) Äntligen fick jag komma till Gekås igen. Det är lite som en våt dröm för köpgalna, billighetsletande kvinnor. Helt sjukt egentligen! Och jag går på det big time! Det är sjukt! Man springer därinne och trängs med en massa andra (framför allt kvinnor även om de gör ställe mer och mer karlvänligt) och irriterar sig på de som täcker gångarna vid de populära hyllorna, rycker och sliter i de sista sakerna av en viss storlek och skriker högt när man hittar en riktigt rolig grej som ju är sååå billig. Men det är ju så roligt! Om man dessutom åker utan karlar så har man en chans att bara handla det man vill handla utan att någon står och rycker på axlarna om man frågar om man ska köpa den eller den saken.

Färden började runt halv sju på morgonen med att jag körde till Karlskoga. Där mötte jag upp Elinore och My vid busstationen och eftersom Elinore hade försovit sig liiiite så hade hon inte hunnit hämta Jossan än så vi åkte dit (där vi fick låna toan) och plockade upp henne (och vilket fint hus de har by the way). Sedan åkte vi heeela långa vägen ner till Ullared med hjälp av godis, kisspauser, rökpauser och GPS. Lite roligt att följa den blå lilla pilen :P ja, jag är inte ute så mycket!

När vi hade passerat Göteborg så började det pratas om att vi verkligen var på landsbygden nu. Det var hästar och bondgårdar och traktorer och får överallt... och bäst av allt... rätt som det var stod det en bonde mitt i vägen och skyfflade bort djurbajs. Så passande eftersom diskussionen precis hade tagit fart. Hahaha!

Väl framme startade vi med att äta lunch på en av restaurangerna. Beställde hamburgertallrik och hamburgaren var skitäcklig. Trist... men energin behövdes så jag åt upp den ändå.

Sedan var det dags. Jag visste ganska direkt vilka avdelningar jag ville koncentrera mig på så det blev Barnkläder och Leksaker som fick mest tid. 18 klädesplagg till Anton, massor av leksaker (födelsedagspresenter mestadels), presenter till Dan och strumpor till mig. Klart! Var riktigt duktig och stoppade inte ner halva butiken i vagnen som det är lätt att göra de första gångerna man är där nere. Nu vet jag ju att butiken kommer att finnas kvar och att jag kan åka dit igen någon annan gång :)

När jag kom till kassan så hamnade jag (såklart) bakom en familj bestående av en mamma, en pappa och typ fem små barn varav alla var tjejer. De hade tre fulla vagnar med mängder av kläder och smågrejer. Typiskt! När de äntligen hade fått upp allt på banan så hamnade deras nota på över 8000 kr. Shit! Gubben hade en massa kontanter men skulle betala 1500 av det på kortet och tror ni inte att kortet inte fungerade? Gah! Så jag fick stå och vänta när tanten sprang ut till en bankomat och tog ut pengar. Jaja... jag hade ju inget bättre för mig än att stå i kö i typ 40 minuter. Hahaha!

Väl ute fick jag veta att det hade krånglat för Elinore också men hon och Jossan hade förstås lyckats lösa allt :) de kan kusinerna :)

Jo... åsså var det hemfärden också. Jag och Elinore har en liten crush på Subway efter att vi var där sist vi var på Breaking Dawn i Karlstad så vi tänkte att vi säkert skulle kunna hitta ett typ vid Göteborg. Hitta.se talade om vart det fanns ett och sedan visade GPS'en vägen till Frölunda Torg. Väl där trodde vi först att vi var helt fel men det blev rätt. Jag beställde en halv sesam med kyckling, tomat, gurka, rödlök, sallad och vitlöksdressing. FY FAN VAD GOTT DET ÄR!!!



Sedan började det roliga. Vi åkte halvt om halvt vilse när vi skulle ta oss från där vi var och ut till vägen som gick hem. GPS'en sa konstiga saker och ingen förstod någonting. Efter ett antal åk i långa tunnlar och över en gigantisk och ganska rolig bro så hamnade vi till slut på rätt väg men förlorade en hel del tid. Eftersom de andra då skulle gå ut när de kom hem till Karlskoga så gick det lite väl fort på några ställen på hemvägen men vi överlevde. De fick såklart åka över Kristinehamn och dumpa mig hemma innan de fortsatte sin tur till Karlskoga för festande. Jag är för gammal för sådant. Det var sjukt skönt att bara lägga sig och få lite sömn och underbart imorse när Anton väckte mig med ett trumsolo och sedan kom och lade sig för att gosa en stund innan vi gick upp.

I det stora hela bjöd resan på en stel kropp, många skratt, en hel del himlande med ögonen, massor av gott att äta och en hel del saker i bilen på vägen hem :) Igen, igen!

Och ni andra kan väl lägga till det jag har missat (som går att skriva om) :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar