söndag 22 juli 2012

Tv-abonnemanget uppsagt!

Äntligen, äntligen efter upprepade försök har jag lyckats komma fram till Boxers kundtjänst så att jag kunde säga upp vårt tv-abonnemang :) (är det inte konstigt att det ska vara så svårt att komma fram när man ska säga upp någonting men snabbt när man ska teckna någonting?)

Så... nu har vi bara "vanliga" kanaler i tre månader till sedan får vi nöja oss med SVT1, SVT2, TV4, TV6 och resten av de fria kanaleran. Tror ni att vi kommer att gråta? Nej! Vi tittar inte på tv längre. Inte på tv, tv! Slötittningen försvann dagen vi köpte digitalboxen med inspelning. Jag vet inte vad folk pratar om när de pratar reklam... vilket i och för sig är lite tråkigt ibland... det är lite som att hamna utanför.

Vad ska vi göra istället då? För vi tittar fortfarande på apparaten, bara inte på kanalerna i sig. Istället tittar vi på Viaplay via SMARTTV eller datorn och sedan finns det ju hur mycket mer som helst att se på internet - både gratis och icke-gratis :) hur bra som helst när man har hdmi, en bra plats att ställa datorn på och en trådlös mus. Vi köper en del serier på box också eftersom det är så jobbigt att följa en serie som inte är färdigvisad än så man får vänta på varje avsnitt... Supernatural är stora favoriten just nu men där måste vi vänta in nästa säsong... några som väntar på tittning är My Name Is Earl S3, Eureka S2, Torchwood S1 och Sanctuary S1.



Ett års abonnemang för oss är inte så vansinnigt mycket pengar så sett eftersom vi har bland det enklaste man kan ha men jag har räknat ut att vi för de pengarna istället kan köpa ca 10 dvd-boxar med serier eller Blueray 3D-filmer som vi verkligen vill se. Med tanke på att vi inte vet hur framtiden kommer att se ut varken för mig eller min äkta hälft så är det ganska skönt att inte ha så många låsta, fasta kostnader också.

Efter en intensiv helg har jag fri tid en stund så nu får jag nog försöka passa på att hitta någonting som jag vill titta på :) skruvar och cheese/chili-dip blir det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar