onsdag 11 juli 2012

Onsdag kväll!

Dan klipper gräset, jag städar köper och Anton tittar på Teletubbies. Jag är så trött så jag inte förstår hur jag orkar stå upp och har såklart massor jag måste göra... Blä! Det här är en riktigt skitvecka.

Mer då? Jo både arbetsförmedlingen och a-kassan bråkar med mig. Är det inte meningen att de ska hjälpa? Varför i hela fridens namn fina det inte någon slags gemensam databas eller nåt där uppgifterna kan hämtas istället för att man ska behöva beställa och skicka papper till höger och vänster som ändå visar sig vara otillräckliga? Det är ju helt sjukt. Återstår att se om jag ens kommer att få ut några pengar. Hoppas att de kommer före jul. Om en månad blir jag dessutom arbetslös igen och utan då måste jag börja få in pengar från a-kassan, annars ligger vi risigt till här. Usch vad jag inte njuter av livet just nu.

Min stora önskan just nu är att de på något mirkulöst sätt ändrar sig och väljer att flytta allt till Kristinehamn och att de då måste tillsätta en massa nya, roliga och utmanande tjänster med lite bättre lön. Fasen vad bra det vore :-P trivs ju trots allt på bygget... Annars skulle jag ju inte vara kvar där efter de här åren. Och vi har ju så roligt :-) även om det gnälls en hel del ibland.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar