lördag 21 juli 2012

Dagen då jag skulle ta vara på solen!

Jo... häromdagen när vi åkte hem så frågade Dan om vi skulle ta till vara på solen och ljuset som plötsligt hade infunnit sig och passa på att grilla och äta på altanen. Jo men det kunde vi väl göra tyckte jag och vi kom fram till att Dan skulle passa på att klippa gräset samtidigt som jag lekte med Anton och fixade med maten.

Och så här gick det till:

Dan tände grillen och påbörjade sin gräsklippning i solen - Jag tinade och förstekte fläskfilén inomhus.
Dan lade på köttet och fortsatte klippa gräset i solen - Jag skalade och satte på potatisen inomhus.
Dan fortsatte klippa gräset i solen - Jag rev gurka och gjorde tzatziki och kokade majskolvar och plockade fram grillkorv till Anton inomhus.
Dan fortsatte att klippa gräset i solen - Jag fixade fram alla grejer som behövs när man ska äta - bestick, tallrikar, skålar till tillbehören och sådant där inomhus.
Dan tog av köttet och kom in. REGNET HADE KOMMIT! Vi fick steka korven inomhus.

Så mycket tog jag tillvara på solen den dagen - genom att fastna inomhus och fixa inför en grillafton på altanen som aldrig blev av. IRONIC!

1 kommentar:

  1. man kan inte lita på väder:)
    man kan lita på VÄNNER:)

    SvaraRadera