fredag 13 juli 2012

Riskettan och Karlskoga-saknad!

Idag ska jag och Sofia (och vad jag antar blir en grupp 18åringar....) gå på Riskettan. En för mig totalt onödig utbildning eftersom jag inte är typen som skulle komma på köra bil om inte förutsättningarna är de rätta :P men, men... det är ju obligatoriskt nu för tiden. 800 kr fattigare blir jag. Men, men... det får bli så!

Jag hinner åtminstone träffa Elinore en liten stund <3 Det har jag väntat på!

Oj vad jag kan sakna Karlskoga-livet ibland. Den där tiden när jag hade egen lägenhet där och umgicks en hel massa med bland annat Elinore :) och när syrran var på besök, alla Sibylla-besök, handlingen på Konsum på kvällen. Hela livet var lite som en enda fika- och rökpaus :P men så skadade det ju betygen i slutet av gymnasiet också. Tur att det finns Komvux. Läste ju faktiskt i dubbelfart ett tag för att få ihop det och det gick det med.

Saknar de gamla klasskompisarna ibland också... bara att sitta i rasthallen och lyssna på dem... Jim, Jocke och Magnus :) Maria och Matilda och deras klassiska sjungande, Liv <3 Emma i sina rosa kläder :) Malin och mannen i byrån, Ida - ja ni hör. Världens nostalgitripp i huvudet har jag nu. Och bildarna också :) jag kan ha varit lite extra förtjust i en av dem - och syrran i en annan. Hahaha! Vilka tider!

Saknar Karlskoga-tiden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar