fredag 11 maj 2012

Vilken dag! Pust!

Ja ni... Idag har varit en konstig dag.

Den startade inte alls bra. Jag och Anton kom upp sent så jag fick hyperbråttom att göra oss ordning och vi var inte riktigt överens om någonting.
Det spöregnade när vi gick iväg mot Antons farmor o farfar men Anton stack ut huvudet ur vagnen och regnskyddet så att han blev väldigt blöt. Jag upptäckte också att det är ganska svårt att skruva vagn, försöka hålla en liten i vagnen och hålla ett paraply för att slippa bli är blöt själv... Som tur är har jag en väldigt snäll svärfar som skjutsade mig till bussen sen :-)

Att hämta passet gick bra, sen tog jag en tur till Coop för några ärenden och sen lyckades jag få tag på en suverän present till Anton på Barnsligheter i Kristinehamn. Det var bra!

Inskrivningen på Arbetsförmedlingen var ingen höjdare alls. Jag trodde att de skulle vara lite lugna mot mig eftersom jag har en intervju nästa vecka o åtminstone ett sommarjobb om inget annat dyker upp innan men nej... Jag fick ett jobb som jag måste söka i Askersund... 11 mil enkel väg. Pendla 22 mil om dagen, utan körkort, med litet barn och hus. Är det rimligt?

Hoppas något otroligt mycket på jobbet som är aktuellt nu!

Sedan fick jag tänka på roliga saker igen när vi hämtade Anton :-) så imorgon blir det förhoppningsvis pallkragemålning och lite mer sommarplanering :-)

Nu ska Anton o jag titta på Bilar 2 och sova. God natt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar